Uutiset: Kiitos kaikille tutkimuskyselyyn vastanneille! Tulos oli mahtava!

*
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy. 04.09.2010, 23:48:07

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pohditaanko naisvartaloa ja tasa-arvoa  (Luettu 263 kertaa)
Orange
Hero
Poissa Poissa

« : 30.07.2010, 10:50:59 »

Englannin tasa-arvoministerin mukaan naisten tulisi tavoitella kurvikasta vartaloa. Naiset joutuvat kokemaan riittämättömyyttä mainosten kautta. Featherstone sanoo lehdessä, että Mad Men -sarjan Christina Hendricksin edustama kurvikas, kokoluokan 40-42 vartalo tulisi olla kaikkien naisten tavoite.  Roll Eyes

Ihan ok, että pohditaan mainosten antamaan kuvaa naiseudesta. Mutta että tasa-arvoministeri haluaa sitten itse määritellä, millainen naisvartalon tulee olla   Roll EyesGrin Roll Eyes.

http://www.iltalehti.fi/kauneus/2010072812105745_ka.shtml
tallennettu

syvällä
Ikuinen kyselijä. Mahoton.
Sr. Member
Poissa Poissa

Pinnalla. Vapaa. Perhosen keveä.

« Vastaus #1 : 30.07.2010, 10:57:31 »

no parempi ja terveellisempää että se määrittelee sen tuon kokoiseksi kuin anorektisen laihaksi. (ai miten niin oma lehmä ojassa  Grin Grin Grin Grin )

henkilökohtaisestikin (jos unohdan tasa-arvon ja pohdin vain sitä naisvartaloa), niin musta muodokas ja pehmeä naisvartalo on usein viehättävämpi kuin kovin hoikka. Se on mun näkemys. Ihailen ihan avoimesti ja täysin platonisesti kauniita naisia (siinä missä mieskomeutta/kauneuttakin), ja mun silmää viehättää pehmeys ja kurvikkuus miljoonasti enemmän kuin hoikkuus ja sporttisuus. Nih.  Cool
tallennettu

"Psyykkisenä olentona ihminen on sitä vapaampi, mitä paremmin hän tiedostaa ja hallitsee itseensä vaikuttavat ja itseään rajoittavat tekijät".

"Meidän on hyväksyttävä rajallinen pettymys mutta emme koskaan saa menettää ääretöntä toivoa." –Martin Luther King, Jr.
Guenevere
*tähtityttö*
SuperHero
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 30.07.2010, 11:01:03 »

No, kyllä mä ton luin niin, että mielummin nuorten tyttöjen ihanteena saisi olla ns. normaalikurvikkuus kuin sairaalloinen laihuus. Olen samaa mieltä, että nainen saa näyttää naiselta. Toki naisia on kaiken muotoisia eikä yhteen muottiin saa kaikkia ängettyä ja hyvä niin. Erilaisuus on rikkaus ja jokaisen soisi iloitsevan omasta kehostaan juuri sellaisena kuin se on.
tallennettu

What we do in life echoes in eternity.
syvällä
Sr. Member
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 30.07.2010, 11:06:12 »

.... jokaisen soisi iloitsevan omasta kehostaan juuri sellaisena kuin se on.

komppaan täysin
tallennettu

"Psyykkisenä olentona ihminen on sitä vapaampi, mitä paremmin hän tiedostaa ja hallitsee itseensä vaikuttavat ja itseään rajoittavat tekijät".

"Meidän on hyväksyttävä rajallinen pettymys mutta emme koskaan saa menettää ääretöntä toivoa." –Martin Luther King, Jr.
Kalypso
äitinymfi
Hero
Poissa Poissa

Normal with wings

« Vastaus #4 : 30.07.2010, 11:48:23 »

Hiukan rehevä kroppa on aina parempi ihanne kuin anorektisen laiha, mutta ilman terveydellistä syytä ei tarvitse tavoitella mitään tietynlaista vartalomallia. Lynne Featherstone ei tarkoittanut asiaa ihan niin kuin se lehtiin painettiin, koska hän kirjoittaa blogissaan:

The last thing we need is to move from one impossible idealised and unobtainable image of the super skinny kind to another impossible and unobtainable image of the curvy kind!
tallennettu

The ability to love another person arises from a full heart, not an empty one. (Robin Norwood)
Sitrus
Eriparivanhempi
SuperHero
Paikalla Paikalla

« Vastaus #5 : 30.07.2010, 12:27:08 »

Mä luulin tämän keskustelun koskevan sitä että naiset joutuvat aina vain peittämään yläosansa miesten saadessa viipottaa nännit paljaana.
tallennettu

It's better to be hated for what you are than to be loved for what you pretend to be.

10 reasons why gay marriage is wrong
syvällä
Sr. Member
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 30.07.2010, 12:31:03 »

Mä luulin tämän keskustelun koskevan sitä että naiset joutuvat aina vain peittämään yläosansa miesten saadessa viipottaa nännit paljaana.

Grin Grin Grin
tallennettu

saansen
Kolmen lapsen äiti. Yksinhuoltaja, jaetun vanhemmuuden halaaja
Sr. Member
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 30.07.2010, 12:44:57 »

No tuota, musta miesten paljaat nännit eivät ole erityisen houkutteleva ajatus kesäkadulla...
Mutta viime aikojen elämässä olen törmännyt moniin aihetta koskettaviin tilanteisiin:

Ensimmäisenä tulee mieleen se pääministerin takapuolen kuvaaminen. Hän on kaunis ja näyttävä nainen. Ja hän on naisen muotoinen. Mutta vaikka en ole yleensä tällaisista turhan tarkka, mulle tuli paha mieli. Minusta tuo oli todellista pätevien naisten halveksuntaa. Erityisen paha mieli tuli siitä, miten arvoköyhän maamme "vapaamieliset", ihmiset (miehet) tuomitsivat ajatuksen, että toisenlaisenkin kuvan olisi voinut laittaa.

Mutta sitten sellaisia hauskoja tai vähemmän hauskoja arkielämän kokemuksia, jotka muistuttavat siitä, että vaikka olisimme kuinka sivistyneitä ja vakavien asioiden parissa, biologia ei häviä mihinkään.

1) Minä: olisi kiva, jos tytär kasvaisi kuitenkin minua pitemmäksi.
(Mies)Lasten lääkäri: Tiedätkö, että lyhyet naiset voivat olla tosi suosittuja.  Cheesy

2) Miespuolinen työtuttu (huom. työpaikkani tietäville: ei meidän talosta, ei ip-lehtikamaa) kännissä: Tiedätkö sinä, että kun kuljet ohi, ei mies pysty muuhun kuin katsomaan sun rintoja, kun ne on niin kivasti tarjolla ja sulla on aina niiiiiiiiin antavat kaula-aukot. (Ihan tavalliset ne on ja kyseisenä päivänä oli poolo ja bleiseri)

3) Eräs lähellepäässyt: On se kivaa kun naisesta saa kiinni.

4) eräs lähellepäässyt: joo kivan mallisia nää sun shamppilasit. Ne on sellaisia pisaramaisia. VÄhän kuin me!  Grin

tallennettu

Mie oon sitä mieltä, et jokkaises ihmises on jottai hyvvää.
Sitrus
Eriparivanhempi
SuperHero
Paikalla Paikalla

« Vastaus #8 : 30.07.2010, 12:50:20 »

Joo ei sellainen nännien paljastelu sovi ihmisille. Bikinipakko kaikille ja alaikäisille julkisilla rannoilla kokouimapuku.
tallennettu

It's better to be hated for what you are than to be loved for what you pretend to be.

siri
SuperHero
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 30.07.2010, 12:52:26 »

Senkun viipottavat mutta ei fiksua näillä paisteilla. Tekisi mieli viedä asfalttipojille T-paitoja tai ainakin aurinkorasvaa. Ehkä naisen nännit ovat vielä herkempiä?
tallennettu
Sitrus
Eriparivanhempi
SuperHero
Paikalla Paikalla

« Vastaus #10 : 30.07.2010, 13:16:05 »

Oikeasti mun mielestä olis ihan sama olla sitten ilman vaatteitakin kuin peittää pieni osa ihosta ja limakalvoista tilkuilla kangasta. Mut tasa-arvo olis oleellisinta.
tallennettu

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC

Validi XHTML 1.0! Validi CSS! Dilber MC Theme by HarzeM