Uutiset: Kiitos kaikille tutkimuskyselyyn vastanneille! Tulos oli mahtava!

*
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy. 05.09.2010, 00:01:34

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lasten erillään asuminen osa-aikaisesti?  (Luettu 576 kertaa)
hyshys
kyydittäjä, viljelystoveri
SuperHero
Poissa Poissa

epv

« Vastaus #15 : 27.07.2010, 12:49:02 »

Mietin tuossa ystävääni lapsuudesta. Hän asui äitinsä luona ja sisko isänsä luona. Sisaruksilla on todella lämpimät välit ja he ovat läheisiä edelleen. En ole huomannut, että heille erikseen asuminen olisi ollut ongelma.
tallennettu

Ihmiset, jotka tietävät tarkkaan mitä tekevät,
eivät ole luovia.
- Anna-Lena Laurén

Noita
SuperHero
Poissa Poissa

« Vastaus #16 : 27.07.2010, 13:20:51 »

Minusta tuo kuulostaa hyvältä ajatukselta juurikin esimerkiksi syyslukukauden tms selkeän ajanjakson ajaksi. Lapsillehan se on selkeä 2 viikkoa isällä - 2 viikkoa äidillä -rytmitys, kumpaisellekin vain oma rytminsä vaihtojen suhteen.
Rauhoittaa paitsi aikuisten, myös lasten omaakin elämää. Ja onhan se aina justeerattavissa, jos alkaa tuntua toimimattomalta tai erojaksot liian pitkiltä.

Hyvin pian tuollaisesta asiasta saattaa tulla lapselle väärä kuva ja hän saattaa oppia siihen, että kun käyttäytyy tarpeeksi huonosti pääsee kuin koira veräjästä.
Itse en näkisi tuollaista ratkaisua palkintona tai veräjästä pääsynä lapselle. Eihän kyse ole esim. kotitöiden tai muiden velvollisuuksien vähenemisestä. Huh Voi tehdä ihan hyvääkin lapselle huomata, että itse asiassa siitä sisaruksesta on paljon seuraa ja iloakin, jolloin härnäämisen tarve ehkä olisi myöhemmin pienempi.
tallennettu
Hiltunen
Sateenkaari-uusioperheellinen sahansoittaja
Hero
Poissa Poissa

« Vastaus #17 : 28.07.2010, 20:52:39 »

Mä odotan todella että lasten välit paranee kun poika 14v muuttaa isälleen nyt. Kielenkäyttö on niin kamalaa ja suhtautuminen ja kiusanteko jne. että ei jaksa kuunnella kukaan. Kaikkihan nahistaa sisarusten kanssa, muistan itsekin oikein hyvin ne kähinät. Sitä on vaan he****tillistä kattoa ja kuunnella. Joten tsemppiä aikataulutukseen, meillä on sama edessä viikonloppujen osalta. Ja hienoa että pystytte toisen vanhemman kans asiat sopimaan ja hoitamaan!
tallennettu

Perhe syntyy rakkaudesta.
Tii
Patologinen pahanilmanlintu
Full Member
Poissa Poissa

« Vastaus #18 : 28.07.2010, 22:00:27 »

Osa-aikaisest/tilapäisesti kyllä, pidemmän päälle en laittaisi erilleen. Sisarussuhde on jotain ihan omalaatuista. Koko elämän kestävä suhde, monesti se elämän pisin suhde. Sitä rakennetaan siellä saman katon alla aivan toisenlaiseksi kuin eri katon alla asuen. Läheisyys syntyy yhteisestä arjen jakamisesta.

Kaikkihan nahistaa sisarusten kanssa, muistan itsekin oikein hyvin ne kähinät. Sitä on vaan he****tillistä kattoa ja kuunnella.
Mä olen NIIN tyytyväinen, että tuli taisteltua kunnolla sisarusten kanssa joskus muinoin. Siinä tuli opittua paljon toisen ihmisen "vastaanottokyvystä" ja kommunikoinnin saloista. Eipä tarvii enää taistella... ei sisarusten kanssa eikä sen koommin muidenkaan. Kun vielä oppis olemaan itsensä kanssa taistelematta. Undecided
tallennettu

On niitä, jotka saavat asiat tapahtumaan,
niitä, jotka katsovat, kun asiat tapahtuvat
ja niitä, jotka ihmettelevät mitä mahtoi tapahtua.
- Manfred Kats de Vries
Sitrus
Eriparivanhempi
SuperHero
Paikalla Paikalla

« Vastaus #19 : 28.07.2010, 22:08:35 »

Sisarussuhde on jotain ihan omalaatuista. Koko elämän kestävä suhde, monesti se elämän pisin suhde. Sitä rakennetaan siellä saman katon alla aivan toisenlaiseksi kuin eri katon alla asuen. Läheisyys syntyy yhteisestä arjen jakamisesta.
Mulla on vanhempi sisarus joka on asunut eri katon alla ja kolme saman katon alla kasvanutta pikkusisarusta ja eipähän kenenkään tule pidettyä sen enempää yhteyttä. Aikuisenakin kun olisi aika oleellista asua lähekkäin.. Toisekseen nuorimmat ovat niin paljon nuorempia ettei niihin ole millään ehtinyt luoda kasvuiän mittaista sidettä. Vaan keskimmäinen noista kolmesta on kuitenkin minulle se läheisin. Vaan enpä minä paljoa sen kaksi ja puoli vuotta minua nuoremman kanssa tapellutkaan vaan oltiin hyviä kavereita - kunnes tämä tuli murrosikään ja "hylkäsi" minut.

Omanlaisen suhteen olen kyllä luonut ystävään jonka olen tuntenut kuusivuotiaasta, pidämme yhä yhteyttä vaikka tiemme erkanivat jo murrosiässä. En mitenkään korottaisi sisarussuhdetta joksikin erityiseksi.
Lainaus
Mä olen NIIN tyytyväinen, että tuli taisteltua kunnolla sisarusten kanssa joskus muinoin. Siinä tuli opittua paljon toisen ihmisen "vastaanottokyvystä" ja kommunikoinnin saloista. Eipä tarvii enää taistella... ei sisarusten kanssa eikä sen koommin muidenkaan.
Taidat olla sisarusparven keskimmäisiä? Valitettavasti esikoiset ja kuopukset eivät opi samoja sosiaalisia taitoja, vaan aivan omanlaisiaan. Wink  Kyllä minä olen taistellut edelleenkin.  Roll Eyes
« Viimeksi muokattu: 28.07.2010, 22:11:38 kirjoittanut Sitrus » tallennettu

It's better to be hated for what you are than to be loved for what you pretend to be.

10 reasons why gay marriage is wrong
a-m
SuperHero
Poissa Poissa

« Vastaus #20 : 28.07.2010, 22:27:40 »

Mä taas asuin keskimmäisen siskon kanssa saman katon alla, se on 6 vuotta nuorempi ja vasta aikuisiällä ollaan ystävystytty.Vihasin sitä sydämeni kyllyydestä ja kiusasin ja olin aina sille vihainen. Nuorin sisko on eri juttu, ikäeroa 18 vuotta.

Ois varmaan ollut helpompaa jos toinen olis asunut isällä ja toinen äidillä tai en tiedä, ikäero ilmeisesti oli tosi huono, olla 6 vuotias kun seuraava syntyy.
tallennettu

Feel the rhythm,go with the flow and Join the Party!
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC

Validi XHTML 1.0! Validi CSS! Dilber MC Theme by HarzeM