Maistraatti ei tee "laittomia" osoitteenmuutoksia

Jos olet lapsesi huoltaja, ei lapsesi osoitteeksi voida muuttaa osoitetta mitä Sinä et hyväksy.
Jos esim. hakisit lapsesi lähivanhemmuutta, neuvoisin muuttamaan lapsesi osoitteen takaisin entiseksi. Vaikka äiti siis osoitteen muutoksen tekisikin. Jos lapsen osoite on riitainen, maistraatin on noudatettava hyvää hallintotapaa ja jättää voimaan viimeisin osoite, mikä lapsella siis oli ennen eroanne.
Toinen huoltaja EI voi yhteishuoltajuudessa muuttaa lapsen kanssa maasta, eikä edes toiseen kaupunkiin, jos vastustat sitä. Muutto, joka loukkaa tai estää etävanhemman tapaamisoikeutta lapsensa kanssa, kannattaa tuoda esiin jo ensimmäisessä oikeuskäsittelyssä.
Hakeeko lapsen äiti yksinhuoltoa ? Millä hän on perustellut sitä ?
Tänä päivänä käräjäoikeudet määräävät yhteishuollon helpommin kuin yksinhuollon.
Et ole kirjoittanut tänne mitään sellaista, että viittaisi siihen, että äidille määrättäisiin yksinhuolto.
Viimeisessä eroistunnossamme k-oikeudessa, lasten äiti ja minä haimme molemmat yhteishuoltoa, minun kanssa asuviin lapsiini. K-tuomari määräsi minulle yksinhuollon siksi, että hän katsoi vanhempien keskinäiset välit niin riitaisiksi, ettei yhteishuollolle ollut edellytyksiä.
Esim. sosiaalivirasto ei ikinä kirjannut tietokantaansa isälle yksinhuoltoa. Heidän tietokannassaan on tänäkin päivänä merkintä "yhteishuolto"

Lasteni äidissä ei ole mitään vikaa tai kelvottomuutta. Ei päihteitä eikä väkivaltaisuutta. Hänellä on virka ja on ihan normi työssä käyvä. Ensisijaisesti päätös kohdallamme perustui lasten omaan tahtoon, jonka viranomaiset sitten lopulta hyväksyivät.