Uutiset: Kiitos kaikille tutkimuskyselyyn vastanneille! Tulos oli mahtava!

*
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy. 09.09.2010, 07:51:58

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: En päässyt läppärillä langattomaan verkkoon  (Luettu 444 kertaa)
eitsu
Hero
Poissa Poissa

« : 07.02.2010, 20:08:27 »

Olin messuilla, joissa piti laittaa läppäri langattomaan verkoon, mutta ei mennyt. Kotona käytössä langaton verkko ja ei ongelmaa. Tätä konetta en ole muualla käyttänyt, että oli eka kerta kokeilla muuhun kuin omaan langattomaan.

KOne haki verkkoja, mutta jokaiseen se kysyiä tunnuksia, vaikka naapurissakin pääsi ilman tunnuksia. Mistähän voi olla kyse? Mulla Vista.
tallennettu
Pekka Töpöhäntä
Homo Erectus Soloensis
SuperHero
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 07.02.2010, 20:10:05 »

Oliko ne varmasti avoimia verkkoja ilman salausta?

Jos oli, niin en keksi ratkaisua.
tallennettu

There are only two ways to argue with a woman, and neither of them work.
Zapa-la
Sr. Member
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 07.02.2010, 20:26:47 »

Oiskohan ollut niin, että messuilla piti hakea koodi jostain (esim. pääsylipussa
se koodi samoin kuin kahvilassa saa verkon koodin kahvia ostaessaan).  Huh
tallennettu
Tikli
Kitkerä yksineläjä
SuperHero
Poissa Poissa

Entistäkin vihaisempi Tikli nokkii silmät päästäsi

« Vastaus #3 : 07.02.2010, 20:52:09 »

KOne haki verkkoja, mutta jokaiseen se kysyiä tunnuksia, vaikka naapurissakin pääsi ilman tunnuksia. Mistähän voi olla kyse? Mulla Vista.

Yksinkertaista: messualueella ei ollut sellaista verkkoa, johon pääsisi ilman tunnuksia.

Mitä tarkoittaa "naapurissakin pääsi"? Jos tarkoitat, että joku toinen pääsi verkkoon ilman tunnuksia, hän luultavasti oli syöttänyt ne koneelle jo aiemmin.

P.S. Tiedät kai, että eri verkkojen kokeileminen ja verkon käyttäminen vain siksi, että se sattumalta ei vaadi tunnuksia, on Suomessa rikos.
tallennettu
eitsu
Hero
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 07.02.2010, 21:04:16 »

Kyse oli messuista, joissa olin näyttelleasettajana. Onneksi kone ei ollut meille välttämätön. Messujen puolestä kävi pari eri tyyppiä rassaamassa konetta, mutta totesivat, että kyse on jostain asetuksesta, joka estää pääsyn niihin langattomiin verkkoihin. siis mun koneella oleva asetus. Saatavilla oli useita verkkoja, kaupungin yleinen (lprguest), oppilaitosten yleinen ja kyseisen messupaikan (urheiluhallin) verkko. Esim. naapuriständillä pääsi henkilö suoraan siihen messupaikan verkkoon ja mielestään hän ei ollut koskaan aiemmin kyseisessä verkossa ollut kyseisellä koneella. Silti  ei kysynyt mitään tunnuksia.

Mulla just tuossa messupaikan verkossa se tunnuksen ja salasanan kysely oli sellainen, että ihan kuin siihen pitäisi laittaa oma verkkotunnus ja salasana. En nyt ottanut niistä kuvaruutukaappauksia.

Mulla on kotona siten viritetty langaton verkko, että vain sille modemille annetut mac-koodit pääsee verkkoon. Mutta ei kai sen pitäisi vaikuttaa tähän nimenomaiseen koneeseen mitenkään?
tallennettu
Pekka Töpöhäntä
Homo Erectus Soloensis
SuperHero
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 07.02.2010, 21:20:44 »

No ei.
tallennettu

eitsu
Hero
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 07.02.2010, 21:22:50 »

Niinpä niin.

Mikähän kumma siinä nyt sitten vaikutti? Boottasin koneen pariinkin kertaan, jos auttaisi. Ei auttanut.

Pitänee ottaa kone joskus mukaan jonnekin missä on yleinen langaton verkko ja kokeilla. Jos sielläkään en pääse, niin kyseltävä kai sitten jostain apua.
tallennettu
Pekka Töpöhäntä
Homo Erectus Soloensis
SuperHero
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 07.02.2010, 21:31:21 »

Olisko siinä omassa koneessa jokin valinta, että ota yhteys vain TÄHÄN verkkoon, ja on oman kotiverkon kohalla valittu? En tiedä onko semmosia.
tallennettu

eitsu
Hero
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 07.02.2010, 21:32:46 »

Joo, en tiijä onko tuollaista asetusta. En ole mielestäni mitään muuta kotona laittanut, kun tän koneen mac-osoitteen sille modemille ja sitten tähän koneeseen verkon käyttäjätunnuksen ja salasanan. Mutta ehkä tässä on joku asetus sitten ollut päällä.

Ehkäpä joku vista-asiantuntija voi valaista tätä asiaa...
tallennettu
Dina
*tinakenkätyttö*
SuperHero
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 08.02.2010, 15:14:03 »

En ole vista asiantuntija (tai mikään muukaan asiantuntija), mutta mun läppärissä ainakin on mahdollisuus laittaa asetukseksi, että muodostaa yhteyden vain tiettyyn verkkoon. Joudun tätä käyttämään toisinaan, kun haluan tehdä jotain muuta kuin surffailla - muuten kone yhdistää itsensä automaattisesti naapurin verkkoon Embarrassed
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC

Validi XHTML 1.0! Validi CSS! Dilber MC Theme by HarzeM