Uutiset: Kiitos kaikille tutkimuskyselyyn vastanneille! Tulos oli mahtava!

*
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy. 09.09.2010, 08:04:15

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sisäänkirjautuminen nollaa edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit  (Luettu 3012 kertaa)
Pekka Töpöhäntä
Homo Erectus Soloensis
SuperHero
Poissa Poissa

« Vastaus #15 : 13.11.2009, 10:04:53 »

Palstan kello näyttää vain tunnit, minuutit ja sekunnit. Onko kuukausi ja vuosi oikein?
tallennettu

There are only two ways to argue with a woman, and neither of them work.
Kalypso
äitinymfi
Hero
Poissa Poissa

Normal with wings

« Vastaus #16 : 13.11.2009, 14:35:51 »

Onhan tuolla ylänurkassa ainakin myös päivämäärä. On se oikein omalla koneellanikin. Ja toisaalta, jos kyse olisi siitä, silloin kai kävisi samoin joka kerta kun kirjaudun, ei ainoastaan silloin, kun olen edellisellä kerralla kirjautunut toiselta koneelta.
tallennettu

The ability to love another person arises from a full heart, not an empty one. (Robin Norwood)
Sanning
Hero
Poissa Poissa

« Vastaus #17 : 13.11.2009, 15:37:16 »

Mulla on viime aikoina ollut sama ongelma kuin Kalypsollakin. Töistä kun kirjaudun tänne, niin mulla näkyy tuolla "näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit" -kohdassa ihan oikein kaikki viestit joita en ole lukenut, mutta kotona kirjautuessa se on aina tyhjä ja alkaa kertyä vasta kirjautumisen jälkeen. Näin on ollut ehkä parin kolmen viikon ajan. Aiemmin toimi hyvin molemmissa paikoissa.
tallennettu
Aulis
Rivikirjoittaja
SuperHero
Poissa Poissa

« Vastaus #18 : 13.11.2009, 15:51:58 »

Töistä tänne ei kuulu kenenkään kirjautua. On ihan oikein teille että koneenne sekoilevat.
tallennettu

Fiksumpi antaa periksi
Sanning
Hero
Poissa Poissa

« Vastaus #19 : 13.11.2009, 16:13:43 »

Töistä tänne ei kuulu kenenkään kirjautua. On ihan oikein teille että koneenne sekoilevat.
Eikö eres tauoilla vähän?
tallennettu
sasu
Vasurifemakko
SuperHero
Poissa Poissa

Äitini on feministi ja silti olen normaali

« Vastaus #20 : 13.11.2009, 16:18:26 »

Eikö eres tauoilla vähän?
Mun ei tartte kirjautua kun olen töissäkin "ikuisesti" sisällä. Tongue
tallennettu

Niitä on kaikkialla keskellämme, osa työkavereistasi voi olla niitä
Sellainen voi olla takanasi kassajonossa, kiltti naapurisikin voi olla..
feministi.
...
Puolustautukaa! Joka kulman takana voi olla feministi!
Valmistautukaa!Varoitus on annettu!
(Kitkerät neitsyet, Feministirock)
Kalypso
äitinymfi
Hero
Poissa Poissa

Normal with wings

« Vastaus #21 : 13.11.2009, 16:25:01 »

Mulla on viime aikoina ollut sama ongelma kuin Kalypsollakin. Töistä kun kirjaudun tänne, niin mulla näkyy tuolla "näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit" -kohdassa ihan oikein kaikki viestit joita en ole lukenut, mutta kotona kirjautuessa se on aina tyhjä ja alkaa kertyä vasta kirjautumisen jälkeen. Näin on ollut ehkä parin kolmen viikon ajan. Aiemmin toimi hyvin molemmissa paikoissa.

Aivan näin. Täsmälleen sama juttu.
tallennettu

The ability to love another person arises from a full heart, not an empty one. (Robin Norwood)
Tikli
Kitkerä yksineläjä
SuperHero
Poissa Poissa

Entistäkin vihaisempi Tikli nokkii silmät päästäsi

« Vastaus #22 : 13.11.2009, 19:38:13 »

Ongelma ei ole tekninen vaan johtuu ylitunnollisuudesta: ei tänne tarvitse kirjautua kuin kerran, kunhan jättää kirjautumatta ulos.
tallennettu
Kalypso
äitinymfi
Hero
Poissa Poissa

Normal with wings

« Vastaus #23 : 14.11.2009, 18:44:08 »

No, minä en omista niitä koneita joita töissä käytän. Jos siis en halua työkavereiden pääsevän palstailemaan minun nimissäni tai tutkimaan palstailuani, on kirjauduttava ulos, tyhjennettävä sivuhistoria ja syötävä keksit. Kotona vain kirjaudun ulos.

Ja nyt se tapahtui TAAS, vaikka edellisellä kerralla kirjauduin samalta koneelta. Tylsää! Saisitte te ylipapit edes lausua jonkun loitsun tai manauksen joka auttaisi säilyttämään lukemattomat viestit tallessa.
tallennettu

Catocala fraxini
Unsolicited
Hero
Poissa Poissa

This is boring, yet difficult.

« Vastaus #24 : 19.11.2009, 12:37:37 »

No nyt oli taas lista tyhjä, vaikka en ole ollut kirjautuneena yli 15 tuntiin.  Grin
tallennettu

Cold hearted orb that rules the night, removes the colours from our sight. Red is gray and yellow white. But we decide which is right. And which is an illusion?
- Graeme Edge -
Kalypso
äitinymfi
Hero
Poissa Poissa

Normal with wings

« Vastaus #25 : 19.11.2009, 18:13:35 »

Samoin minulla. Edellisestä kirjautumisesta on tosin enemmän kuin 15 tuntia, ja se oli tältä samalta koneelta. Pöh.
tallennettu

Kalypso
äitinymfi
Hero
Poissa Poissa

Normal with wings

« Vastaus #26 : 06.01.2010, 16:53:47 »

Palaan vielä tähän ongelmaan. Välillä jo tuntui että se on kadonnut yhtä mystisesti kuin ilmestyikin, mutta vielä mitä. Esim. tänään ja eilen yhteyden puutteesta kärsivä lapsi irroitti koneestani ethernet-kaapelin ja liitti sen omaansa. Kun vaihdoin kaapelin takaisin ja kirjauduin palstalle, lukemattomat viestit olivat taas kadonneet. Aiemmin olin huomaavinani, että näin tapahtui sen jälkeen kun olin kirjautunut palstalle toiselta koneelta ja sen jälkeen palasin omalleni. Asiaa testatessani niin ei enää käynytkään. Nyt näyttää tuo kaapelin siirto hävittävän viestit. Siis näyttää. Joku logiikka tässä on takana kuitenkin oltava.
tallennettu

Pekka Töpöhäntä
Homo Erectus Soloensis
SuperHero
Poissa Poissa

« Vastaus #27 : 07.01.2010, 07:06:47 »

Kaapelin siirto ei pitäisi vaikuttaa mitään. Mitään tietoliikennettä ei tapahtu koneen ja palstan välillä, jos ei clikkailla linkkejä tai nappuloita.

Outo juttu.
tallennettu

There are only two ways to argue with a woman, and neither of them work.
Tikli
Kitkerä yksineläjä
SuperHero
Poissa Poissa

Entistäkin vihaisempi Tikli nokkii silmät päästäsi

« Vastaus #28 : 07.01.2010, 10:56:07 »

Todistamaton teoria:

Jotenkin tuo liittyy PHP:n sessio-käsitteeseen. Luultavasti sessio on sidottu IP-osoitteeseen ja/tai evästeeseen. Kirjautuminen toiselta koneelta aiheuttaa IP-osoitteeseen sidotun session päättymisen ja, jos palstaohjelmisto tyhmyyttään tällöin nollaa viestit, se tekee sen väärään aikaan. Samoin toisen koneen kytkeminen kaapelimodeemiin saattoi aiheuttaa IP-osoitteen vaihtumisen, jolloin tapahtui sama session päättyminen ja viestien nollaus. Pitäisi jaksaa lukea PHP-koodia ja selvittää, onko siellä tällainen virhe. Luultavasti virhe tapahtuu vain niillä, jotka intohimoisesti kirjautuvat sisään ja ulos, eikä meillä normaaleilla, jotka olemme evästeiden avulla aina sisään kirjautuneena.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC

Validi XHTML 1.0! Validi CSS! Dilber MC Theme by HarzeM